četvrtak, 21. svibnja 2015.

Promijenite kanal :)

Ovih dana razmišljala sam koliko me izbora, svakodnevnih sitnih odluka dovelo do mjesta na kojem sam danas.
Prije nekoliko godina susrela sam se s postavkom da smo kreatori vlastite stvarnosti, no spoznala sam te riječi u njihovoj punini tek nedavno.

Većina ljudi živi potpuno nesvjesno. Još je nevelik broj onih koji zastanu i zagledaju se u tog putnika koji korača ovim svijetom. Spoznaja da je moj život u mojim rukama istodobno mi je ulila strah u kosti, dok je s druge strane djelovala veoma oslobađajuće. Zašto strah? Zbog izbjegavanja odgovnornosti i posljedica svojih vlastitih izbora i djelovanja.


Što bi bilo kad bi bilo? Što bi bilo da sam izabrala drugi fakultet, što bi bilo da sam izabrala otići u Zagreb, a ne u Split, što bi bilo da nisam izabrala otići u London prije četiri godine, što bi bilo da sam u ključnim trenutcima izabrala reagirati drugačije?...
Ova pitanja me zapravo ne muče. Ne opterećujem se njima jer znam da svatko od nas u svakom trenutku radi najbolje što zna i umije. U svakom trenutku djelovala sam u skladu sa svojom razinom svijesti. Ono zbog čega se danas možda kajem, u jednom sam trenutku željela. Simple as that. Tom spoznajom opada i ovaj prethodno spomenuti strah, dok osjećaj slobode raste.

Život nije mirna luka, to je valjda svima jasno. Život je kolo sreće gdje si ponekad na vrhu, a ponekad na dnu. Malo se smiješ pa malo plačeš. Nakon sunca dođe kiša i obratno. Kad nestane taj silan strah, tada kroz cikličke i prirodne promjene tečemo lako i opušteno. Iz iskustva mogu reći da proces prepuštanja nije lagan, ali vrijedi.

Oni koji me poznaju znaju kako imam nultu toleranciju na sažalijevanje. "Jadan ti, jadan on, jadna ona, jadni oni... Jadan JA!" S takvim ego triperskim stavom u prvom redu postavljate se iznad Boga, Svemira, Univerzuma, Više sile (nazovite imenom kojim hoćete), smatrajući da ste vi ti koji znate što je za nekog drugog najbolje ili što mu je u ovom trenutku potrebno i nužno za za rast, razvoj, spoznaju i ekspanziju. S druge strane, sjetite se mogućnosti izbora.

Kada kažem da je moj život u mojim rukama, tada to uistinu i mislim. Što ću prvo učiniti ujutro kada otvorim oči, kakvu ću muziku slušati, koje ću programe gledati na televiziji, s kim ću toga dana otići na kavu, s kakvom ću osobom navečer zaspati, kakvu ću hranu jesti, na što ću se fokusirati i kakve ću misli birati, kakve ću razgovore voditi. Odabirem je li mi važnije biti u miru ili biti u pravu, odabirem kako ću reagirati na prepreke ili nevolje na putu... IZBOR, sloboda...Ono što mi je u ovom trenutku najvažnije jest upravo ovaj sadašnji trenutak. Kako ću ga iskoristiti, što ću odabrati, hoću li biti svjesna sebe i svojih postupaka, kakve ću misli hraniti u svojoj glavi, što ću dalje kreirati?

Za kraj, donosim vam ulomak iz knjige Tajna koji je vezan uz važnost izbora misli:


Mi znamo da odašiljač televizijske postaje emitira program putem frekvencije koja se u televizoru preobražava u slike. Većina ljudi zapravo i ne razumije kako se to odvija, ali znamo da svaki kanal ima frekvenciju i kad televizor uskladimo s tom frekvencijom, na ekranu vidimo slike. Frekvenciju odabiremo biranjem kanala i tada primamo slike koje se emitiraju na tom kanalu. Želimo li vidjeti drukčije slike, mijenjamo kanal i televizor usklađujemo s novom frekvencijom.
Vi ste također odašiljač i moćniji ste od svakog televizijskog odašiljača napravljenog na Zemlji. Vi ste najmoćniji odašiljač u Svemiru.
Vaše odaslane misli stvaraju vaš život i svijet. Frekvencija koju odašiljete širi se onkraj gradova, onkraj zemalja, onkraj čitavog svijeta. Odzvanja cijelim Svemirom. A vi tu frekvenciju odašiljete vlastitim mislima.

Slike koje primate odašiljanjem vlastitih misli ne nalaze se na televizijskome ekranu vaše dnevne sobe, nego su to slike vašega života! Vaše misli stvaraju frekvenciju, na toj frekvenciji privlače ono što im je slično, a onda se odašilju natrag, k vama, u obliku slika vašega života. Želite li nešto promijeniti u svojemu životu, samo promijenite kanal i frekvenciju mijenjanjem misli.





Broj komentara: 9:

  1. Posve se slazem...ni ja ne volim jadikovanje...svi snosimo odgovornost za svoje izbore...a to je zapravo jako oslobadajuce.

    OdgovoriIzbriši
  2. Slično sam razmišljao i ja prije. Zatim sam pročitao nešto o determinizmu, a od onda razmišljam na način: "Što ako je sve određeno?" Pa eto, što ako je sve određeno? Lp :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ili: "sto ako smo sve unaprijed odredili, ali svojim izborom, samo na jednoj drugoj razini (dimenziji) prije nego sto smo dosli ovdje?" Vjerujem da nemamo apsolutnu slobodu jer bismo tako vjerojatno napravili veliki nered. Kljucne tocke mogu biti određene, ali na nama je kako cemo tim stazama ili kroz te tocke proci. Nemogucnost izbora jednostavno ne rezonira sa mnom :) Ako te malo dublje zanimaju ova podrucja, predlazem ti da poslusas Moojia ili Bashara na yt sto kazu na tu temu. Ono sto ti sa sigurnoscu mogu reci je da kako vjerujes, tako i zivis :)

      Izbriši
    2. Kad spominjem determinizam, mislim na to da sam uložio godine u razumijevanje te problematike. Najgore je, kako mi je netko objasnio, dok ti netko kaže: "Tako je! Tako moraš raditi." Više mi se sviđa tvoj post i blog od bilo čega što Muđi i slični propovijedaju. Super blog. :)

      Izbriši
  3. Važno je ići dalje, bilo kakve odluke su nas dovele tu gde jesmo, ne smemo da se sad žalimo i pitamo što smo to uradili- tu smo sad, prihvati to. Jednostavno. A moram da dodam samo, da smo mi veoma sretni što uopšte imamo vlastiti izbor i što smo slobodni da radimo ono što želimo. Još dosta je država i ljudi koji to nemaju i ne mogu da žive kako žele. xx Maja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hej Maja, ljudi su takvi da se neprestano pitaju zašto mi se to i to dešava, zašto moram patiti, zašto baš ja i stotinjak drugih pitanja. Naravno, čini nam se da drugi ljudi nemaju takve probleme, no zasigurno imaju nekakve drugačije na koje nikad ne bi pomislili. Spominješ da sami donesemo odluke, što znači slobodna volja. Franka je to dobro objasnila i slažem se da je slobodna volja do određene razine stvar naša odluke, a djelomično je određena. No, sva ov pitanja su kako bi poslužila ljudima da si pojasne ovaj život. Lp :)

      Izbriši
  4. Ni ja ne volim kukanje i jadikovanje i sve više bežim od takvih ljudi. I da, svako može da izabere svoju frekvenciju ;)

    OdgovoriIzbriši
  5. odličan post ! stvarno mi je dao da razmišljam o svom životu i o stvarima koje so uistinu važne !

    OdgovoriIzbriši
  6. odlican post, zaista mi se dopada kako pises :)

    http://highheelpoodl.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši