četvrtak, 23. srpnja 2015.

Što ne znaš, ne boli te

Koliko ste puta čuli rečenicu iz naslova? Jeste li se i sami služili njome u ključnim trenutcima?

Osobno je nikad nisam upotrebljavala iz jednostavnog razloga što ne volim nositi emocionalnu prtljagu. Ipak, često joj svjedočim i to prvenstveno od onih koji bi se prvi pobunili da je, nedajbože, obratno.
Uglavnom se ova izjava koristi u svrhu spašavanja vlastitog dupeta ili licemjernog opravdavanja. Nije li fascinantno kako oni koji se, kada im ide u prilog, tako slatko smiješe dok se pozivaju na: "Što ne zna, ne boli ga", dok s druge strane, taj slatki osmjeh momentalno postaje kisel kada se radi o njima samima...

Svi mi u životu prolazimo kroz različite faze, kroz veće ili manje promjene, pa tako radimo veće ili manje gluposti. U zadnje vrijeme, nekako sam sklonija vjerovanju da ne postoje greške, već samo prilike za učenje. Svaka od tih većih ili manjih gluposti, ako je osvijestimo, može nam dati značajan odgovor. Upravo kroz te "greške", moguće je bolje upoznati sebe, spoznati što je ono što uistinu (ne)želimo. Kroz ono što zovemo "greškom" možemo pojasniti svoju viziju, učvrstiti odnose ili zaista naučiti nešto sasvim novo što će doprinijeti našem rastu, nešto što će nam u životu uvelike pomoći ili nešto što će nam olakšati na putu.

Kako se nerijetko volimo zadovoljavati brojnim iluzijama, dok se zaljubljujemo u očekivanja, u slike onoga što smo iskreirali u svojim glavama, tako ponekad zna biti vrlo teško iskreno se otvoriti. Tako se bojimo priznati svoje postupke kako ne bismo povrijedili drugu stranu. Žao mi je, no mrvicu ste se prekasno sjetili...

Razmislite je li vam se dogodilo da u odnosu osjetite nekakav nemir, nelagodu, a zapravo ne znate zašto? Naime, oni s kojima smo u intenzivnom emocionalnom kontaktu, osjećaju sve ono što i sami osjećamo. S partnerom s kojim svakodnevno izmjenjujemo energiju, osjećamo ono što i on, prepoznajemo i njegove suptilne promjene premda ponekad ne znamo zašto je to tako. Prema tome, rečenica iz naslova, zapravo ni "ne drži vodu."

"U neznanju ima straha, ali ima i nade."

Ima li mučnijeg osjećaja od straha koji prožima cijelo biće? Nije li vrijednija ona: Istina oslobađa?! Da... itekako je vrijedna, onda kada sebi postavite pitanje: Što želim od tog odnosa? Ako želite maksimum, tada je i maksimalna iskrenost jedina opcija. Ako priznate svoje postupke, dovodite svoj odnos u rizik, ali s druge strane, ako ne priznate, imate stopostotnu garanciju da od odnosa nećete dobiti maksimum. Ako ne želite maksimum, već gore spomenutu iluziju sreće, iskreiranu sliku nečega ili nekoga, priča je drugačija.

"Osoba koja ne preuzima odgovornost za svoja djela, ne moze dosegnuti vrhunac u svome životu."

Ovo je rečenica koja me je strašno trgnula kada sam preuzela život u svoje ruke. Radom na sebi, upoznavanjem s nekolicinom duhovnih zakona i principa, svjesna sam da ono što zračim, da to i privlačim, da ono što dajem, to i primam... Zato se brinem o sebi na način da ljudi koji su uključeni u moje izbore uvijek znaju za sve ono što izravno ili neizravno utječe na njih, kako bih u svakom trenutku bila što mirnije duše, što bistrije glave, a između ostalog, i što sretnija.






4 komentara:

  1. super post ! mrzim kada ljudi govore "što ne zna, ne boli" kad se radi o ljubavi. bolje gadna istina, nego savršena laž. moja mama uvjek govori kako istina i puno razgovora je temlej zdrave veze tako, da se i sam apokušam toga držat, ali očito sam zato i sama bez dečka :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Uvijek je bolje znati na čemu smo, nego ne znati. Ovaj post je otvorio neku novu mene. Razmišljam..

    VRATILA SAM SE NA BLOG - Pogledaj novi post i ostavi komentar, puno mi znači. - http://mojetinejdzerskeavanture.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  3. Divan i poucan post!
    Pusica iz Beograda

    http://bambolai.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši