utorak, 5. siječnja 2016.

Adriana Češnik- Uspjet ću ili ću umrijeti pokušavajući







1. Reci nam par riječi o sebi.

Zovem se Adriana Češnik i dolazim iz Đakova. Život me „slučajno“ doveo do Splita gdje trenutno studiram kemijski inženjering. Međutim, imam plan da svoje hobije, koji su trenutno fitness i zdrav način života, pretočim u stalan posao i od toga živim. Iako, ljudi oko mene ne misle da je to baš pametno, ali ja želim raditi ono što volim i ne želim da se sa četrdeset godina pitam što bi bilo da sam slušala sebe i svoje srce. Cijeli život sam u plesu, sportu i sve mi je nekako u pokretu. Također, jako volim čitati što mi se super poklapa s ovim. Mišljenja sam, da ako imaš knjigu, nikada nisi sam. Puno sam naučila i imala priliku otputovati u toliko svjetova, sve zahvaljujući knjigama. Poprilično sam mlada da bih pričala o nekim velikim uspjesima, ali ponosna sam na to što imam međunarodne certifikate za tri jezika (engleski, njemački i španjolski) i što sam jedno vrijeme bila najmlađa instruktorica zumbe u Hrvatskoj (16 godina). U budućnosti planiram završiti fakultet i otvoriti svoj sportski studio. Znam da ću to jednog dana i ostvariti. Želim svojim primjerom potaknuti još pozitivnih promjena. Onaj osjećaj kada dobijem poruku da sam nekoga inspirirala je neopisiv. Da sam ja, jedna Adriana, iz malenog Đakova, nekoga navela na promjenu koja mu je okrenula život za 360 stupnjeva… Nema tog Mastercarda!

2. Tvoj YT kanal je tek u začetku, no bez obzira na to, javljaju ti se mladi ljudi koji traže pomoć i savjet. Što misliš da ih je privuklo i kako bi okarakterizirala mlađu generaciju?

Upravo tako, ja sam otvorila stranicu i youtube profil prije otprilike 3 mjeseca. Razlog zbog kojeg dobijem toliko poruka na dnevnoj bazi, mogao bi se kriti u tome što ne pokušavam biti netko drugi. Trudim se biti što pristupačnija, odgovoriti im što prije na poruku ili mail. U postovima, uz prehranu i vježbe, pišem puno o motivaciji. Smatram da je to najteže svima pa tako i mlađoj generaciji jer često rezultati ne dolaze brzinom koju oni očekuju. Zato najčešće dolazi do odustajanja. Što se tiče isključivo mlađe populacije, mladi vole sve što je brzo i jednostavno. Nekada sam i sama bila takva. Danas više ne. Sama si kuham gotovo svaki dan, nekada skuham za dva dana kada nemam vremena. Za menze nemam komentara. Tko voli, nek' izvoli. Neki će sada reći da sam razmažena, ali ako me to što pazim na ono što ću jesti i što sam svjesna da nisam kanta za smeće čini razmaženom, potpuno prihvaćam to. 


3. Je li tvoj projekt dio inspirativne akcije i koja su ti sredstva i uvjeti trebali da započneš?

To je bio inspirativni katapult, a ne inspirativna akcija, haha. To sam tek nedavno shvatila, ali da, definitivno inspirativna akcija. Mama i tata su mi u to vrijeme jako prigovarali zašto stavljam sve što jedem na facebook i to više nisam mogla slušati. To me potaknulo da napravim stranicu. U roku od pola sata sve je bilo gotovo. Stavila sam neke fotografije s interneta koje su mi se svidjele i počela objavljivati. Nakon nekoliko dana, palo mi je na pamet da zašto ne bih otvorila twitter, youtube i instagram profil. Svoj prvi video sam snimala laptopom loše kvalitete i bez imalo znanja. Imala sam jako malo lajkova, a puno više dislajkova.  Iskreno, nije me bilo briga. Znala sam da je bitnije raditi ono što voliš i da uspiju samo oni koji su dovoljno uporni. Nastavila sam snimati u tako lošoj kvaliteti ,znajući da ću doći do boljega kad-tad. Na kraju mjeseca, bila sam na seminaru jedne motivatorice s kojom sam snimila intervju i koja me podržala u onome što radim. Nakon toga, javila mi se divna cura, Simona Svalina, koja je također u želji da radi ono što voli, rekla da će me ona snimati. Danas su sva videa na mom youtube profilu super kvalitete i puno su zanimljiviji od onih prijašnjih. Također, sprema se i moja web stranica. Još uvijek ne mogu vjerovati da sam je manifestirala. Prije tri mjeseca nisam imala ništa od ovoga, ali sam se usudila. Znala sam da ću naići na osudu i ismijavanje, bila sam svjesna toga, ali sam također bila svjesna toga da jednoga dana, kada budem na kraju svoga života, nitko od tih ljudi neće biti bitan. Nakon silnih dislajkova, ružnih komentara, rekla sam samoj sebi: radit ću ovo pa makar samoj sebi pisala i sama sebe gledala! Tu se dogodila ekspanzija koja još nije ni trećina onoga što me očekuje. Ono što poželim, to se i ostvari.



4. Vodiš računa o svom tijelu, u formi si i izgledaš sjajno. Možeš li opisati kako izgleda tvoj prosječan dan?

Ujutro obavezno doručkujem. Bez doručka ne idem nigdje niti se on ikada preskače. Prije ću negdje zakasniti, nego otići bez doručka. To bude uglavnom zobena kaša, voće, jaja i slično. Do podne provodim na faksu, a tu uskaču praktični međuobroci. Voće, pločice s velikim udjelom proteina, orašasti plodovi, jogurt... Uvijek nešto drugačije tako da ne bude monotono. Nakon faksa, kada dođem doma, pravim si ručak ili ako imam vježbe onda ručak nosim sa sobom. Pekara nije opcija. Do večere, prije teretane, imam još jedan međuobrok.  Nakon sat-dva vježbanja i odrađenog treninga, popijem whey i doma večeram. Bočica s vodom je moj najbolji prijatelj gdje god krenem. Kada se uđe u shemu ovakvog života to postane gušt, a ne žrtva.


5. Ponekad izgleda teško i naporno uskladiti razne obaveze s prehranom i treningom. Kako uspješno organizirati vrijeme i što te svakodnevno motivira i pokreće?

Svakako je potrebna motivacija. Zahvalnost je moja najveća motivacija. Svako jutro kada se ustanem i pomislim: „Ajme ne da mi se“, sjetim se da se netko nije ni probudio, da netko nema sve ovo što ja imam. Netko ne može nazvati mamu i tatu svaki dan, a ja još uvijek imam tu privilegiju. Imam taj blagoslov da mi ne treba najbolja prijateljica jer ju već imam od svoje druge godine. To je moja sestra. Imam divnog dečka koji me podržava u svemu što radim. Nikada nisam gladna, imam krov nad glavom. I kada to sve prođe mojom glavom i kada shvatim da na ovoj planeti postoji osoba koja bi dala sve da ima samo ovo što sam sada nabrojala, a imam puno više od toga, onda je nemoguće ostati ravnodušan. Vrlo brzo prepoznam kada skrenem s puta. Tada se zahvalim te nastavim dalje s danom. Motivaciju također možete naći putem raznih motivacijskih govornika i u pričama uspješnih ljudi. Živim za dan kada će ljudi početi gledati one koji su uspjeli, a ne oni koji nisu uspjeli. Postoji razlog zašto nisu. Nisu dovoljno pokušavali.


6. Pilates, aerobic, ples, teretana… Što odabrati?

Nema pravila. Odgovor je ono što vas čini sretnima. Mene ples toliko ispunjava, toliko mi diže vibraciju da je to nemoguće opisati. Svaki dan se barem na pola sata zatvorim u sobu i pred ogledalom plešem. Tada ja postajem centar svijeta, a sve drugo postaje nebitno. Postojim samo ja i ta glazba koja me jednostavno pokreće. Također idem u teretanu jer nakon svakog treninga znam da sam napravila nešto za najbolju verziju sebe. Nađite taj balans. Ispunjava me i jedno i drugo, samo na različite načine pa ni jedno ne bih zapostavila.


7. Postoje li osnovne i neizostavne vježbe koje prakticiraš pri svakom treningu?

Osobno volim trčati pa trčanje ubacim kao zagrijavanje ili nešto laganije pri kraju treninga. Od vježbi to budu često čučnjevi, razne vježbe za noge, leđa i trbušnjaci. Vrlo je bitno znati da, ako želite raditi na trbuhu, ne možete raditi samo trbušnjake. Treba raditi i kvadricepse, gluteus, leđa i tada ćete doći do idealne forme. Tako da volim odraditi i pokrenuti cijelo tijelo, ali uvijek stavim malo veći fokus na određenu skupinu mišića. Također, važno je znati da ne forsirate stalno jedne te iste skupine mišića, već im omogućite vrijeme za odmor regeneraciju. Zato iz treninga u trening mijenjajte dio na kojem radite.


8. Koliko je prosječno vremena potrebno da se vide prvi rezultati? I koliko općenito vježbati dnevno/tjedno?

Rezultati ovise o puno čimbenika, ali u prosjeku za dva tjedna pravilne prehrane i dobrog treninga (onog nakon kojeg se onako znojni osjećate famozno) se vide, ali više osjete mali pomaci. Kroz mjesec dana to bi trebalo biti vidljivo i na vagi i u centimetrima. (Vaga nije uvijek dobar pokazatelj zato mjerite se i slikajte.)  Uglavnom vježbam 5 pa čak i 6 puta tjedno. To je za mene idealno i to me drži u disciplini. Kada počnem sa izgovorima, shvatim da to nije to i brzo se vratim svojoj teretanici. Za početnike je idealno 3 puta tjedno. Vrlo je bitno slušati svoje tijelo. I ovo tri puta tjedno ne znači da ostalih pet dana sjedite doma i jedete čips. Ne.


9. Sam trening nekako je neodvojiv od pitanja prehrane. Što je po tebi zdrava prehrana, odnosno kojem si stajalištu sklonija u ovo vrijeme oprečnih mišljenja?

I sama sam bila pogubljena u moru raznih tipova prehrana. Slušajte svoje tijelooo! Po meni u zdravoj prehrani nema mjesta za bijelo brašno i rafinirani šećer, a sol je minimalna. Gotovo ništa ne solim i uopće mi ne fali. Neki će reći, ali što kad ti usfali bla bla. Educirajte se! 1-2g soli dnevno je optimalno, pa sad vi vidite koliko mi dnevno unosimo. Čokoladu jedem onu od 75% kakaa pa na više. Obožavam zobenu kašu, voće, shakove… Zahvale majci i ocu koji su kupili najbolji blender na svijetu u kojem blendam sve što postoji. Od mesa jedem samo piletinu i puretinu, ali nekako i nisam veliki ljubitelj mesa. Puno više mi tijelo traži voća. Orašasti plodovi također veliko da! Jedno veliko ne ide rafiniranim uljima, ali zato DA ide maslinovom i kokosovom ulju. Kokosovo koristim za pečenje dok maslinovo koristim za salate. Mislim da je to sve o prehrani, ovako ugrubo, tko želi saznati detaljnije klikom na moju stranicu.


10. Bi li mogla generalizirati, što nas to najviše koči u osobnim transformacijama i zašto je tako lako odustati?

Nemotiviranost dovodi do odustajanja. To jest, rezultati ne dolaze preko noći i to frustrira popriličan broj ljudi. Nažalost, moram vas razočarati, ali stvarno ništa ne dolazi putem čarobnog štapića i svi oni uspjesi koji su došli "preko noći",  započeli su godinama prije, tako da ustrajte i rezultati će doći kad-tad.

11. Dodaci prehrani? Da ili ne?

Daaa! Ljudi su zbog svoje needuciranosti rekli ne dodacima prehrani, ali po meni ona može donijeti puno toga dobroga. Mislim da je puno jednostavnije popiti whey poslije treninga nego nositi jaja i piletinu. Mišiće treba nahraniti odmah nakon treninga, a ne čekati dva sata. Uzimam nekad i vitamin c, omega 3 masti i cink. Ne vidim ništa loše u suplementaciji ako nekada ne pojedem dovoljno ribe, orašastih plodova ili pak voća.

12. I za kraj…

 Moja poruka za sve koji silno želite smršaviti, a „ne možete“ je da si dobro razmislite što želite. Želite li provesti cijeli život misleći kako je predobro kada možete obući kupaći koji želite i prošetati se plažom, a ne poduzimati ništa? Ono što razlikuje vas i nekoga tko je mršav su vaši IZBORI.
Znate li da je danas mogla proći godina dana otkako ste donijeli neku odluku i potrudili se ostvariti je? Danas ste mogli svjedočiti svojoj transformaciji.
Ako još uvijek imate mnoštvo izgovora, izrecite ovu rečenicu, zapišite datum i samo krenite. 
Godina dana brzo prođe. Ne posustajte.
Želim vam divnu 2016., želim vam da budete najbolje verzije sebe, da shvatite koliko ste posebni jer svi mi imamo vrline i talente koji čekaju da budu otkriveni. Nemojte biti one osobe koje će se pri kraju života pitati „zašto nisam ovo ili ono i kako bi bilo da jesam“. Nemojte si to dozvoliti. Dajte sve od sebe pa ako propadnete, barem ćete propasti sa stilom…i fit!





Broj komentara: 7:

  1. Sviđa mi se intervju. Adriana se čini kao zanimljiva i draga osoba koja sluša srce i ide za njim. Nadam se da će joj se snovi ostvariti :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Awesome post! Happy 2016, dear! xoxo

    OdgovoriIzbriši
  3. O moj Bože...ovaj post je predobar!!

    http://thinkpinkpeoples.blogspot.rs/2016/01/new-makup-products.html

    OdgovoriIzbriši
  4. Well done!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    OdgovoriIzbriši